
I en artikel på SvD:s hemsida läser jag att en undersökning gjord av Apollo visar att all inklusive-resandet inte alls väcker samma intresse längre. Till viss del kan det förklaras med att resandet till länder som Tunisien och Egypten, där det är vanligt med den här typen av resor, minskat.
Ändå är det kanske så att fler har testat "grejen" med att ha allt inkluderat på buffébordet osv. och många tycker att en gång är fullt tillräckligt. Kajsa Moström, informationschef på Apollo, säger, - Fler och fler har ju erfarenhet av all inclusive, och möjligtvis har nyhetens behag försvunnit.
På Apollo visar också försäljningssiffrorna en minskning av all inclusive-resor som legat på 25% (vissa perioder upp till 30%) för ett år sedan och idag ligger på 20% av försäljningen.
Själv blir jag lite nyfiken på vad nästa "fluga" (om man nu kan kalla all inclusiv-resorna det) kommer bli även om jag inser att denna form av semester har många år kvar än. Som det ser ut just nu så ökar ju träningsresorna markant men det känns ändå som att målgruppen är lite smalare där...
Kommentarer
Skicka en kommentar